tisdag 18 februari 2014

Pensionsåldern närmar sig.....

Pensionsåldern närmar sig med stormsteg! Jag vet inte om jag vill....än! Jag har blivit tillfrågad om jag kan tänka mig att fortsätta efter pensioneringen och sagt ja till ett halvår till en början. Kanske inte 100%. Efter första halvåret på övertid fattar jag nytt beslut.

Jag har ju världens roligaste jobb som övergripande IKT-pedagog med fokus på specialpedagogik! Sedan drygt 1 år arbetar jag med Skoldatateksuppbyggnad och IKT-utveckling på utbildningssidan i min hemkommun. Jag älskar att visa lärare och elever på digitala möjligheter som stöttar vid dyslexi, läs- och skrivsvårigheter koncentrationsproblematik, etc. Dessutom så är det såå stimulerande att delta i implementeringsprocessen av en-till-en-satsningen på iPads.


För att inte tala om när man möter ett av barnbarnen, Olivia 8 år, i korridoren i en av kommunens skolor och hon ropar: "Farmor, kan du fixa nätverket på övervåningen. Vi tittar på husdjuren på YouTube men vi kan aldrig se färdigt filmerna för nätverket bara dyker! Snälla farmor fixa det!" Vilken tilltro till farmors kompetens - kan man annat är att bli oerhört smickrad!

                             

Inga kommentarer: